Am fost la Veliko Tarnovo, in Bulgaria, pentru un weekend frumos

Iata ca vine weekendul, verificam timpul pe accuweather: super! 25° C, la Veliko Tarnovo si sambata, si duminica, consultam agenda de evenimente - totul e OK si plecam: vineri dupa pranz, sa nu piarda Bianca cursul de dans.

Pana la Giurgiu drumul foarte bun si liber, chiar daca e vineri, GPS-ul nostru, botezat Data, ne-a dus pe o ruta ocolitoare inainte de Giurgiu si, uite-asa, am scapat si de aglomeratia din oras. La granita nu am stat mai mult de 3 minute, totul OK.

Ajungem la Ruse, facem o pauza scurta la magazinul de jucarii Jumbo dupa care ne continuam drumul spre Veliko Tarnovo. Drumul e liber (chiar ma gandeam la o comparatie trista cu aglomeratia de la noi, pe la Comarnic sau Poiana Tapului).

Ajunsi in Veliko Tarnovo, prietenul nostru Data ne duce fix in fata hotelului: Yantra. Am ales acest hotel din trei motive: e prima data cand ajungem in acest oras, avem si copilul cu noi si securitatea masinii. Hotelul e bun, e chiar in centru, in punctul unde incepe „pedestrian zone”, loc de plimbare si de cumparat suveniruri.

Am primit camera cu vedere la Cetatea Tsarevets, o priveliste de vis. Mancarea foarte buna si multa, piscina OK - dar apa nu era prea calda pentru a se balaci copiii, nici jacuzzi-ul nu era incalzit,  asa ca seara ne-am multumit cu jocurile aduse de acasa, la cafeneaua hotelului.

La Veliko, Bianca a fost incantata de cetate, a mers pe jos mult, pe toate dealurile cetatii, pana in varf. A urmarit si reprezentatia de teatru de la intrare, ce se tine si in limba romana.

Pe aleea „pedestrian zone” din oras se gasesc tot felul de mestesugari, care fac ibrice, bratari si alte suveniruri.

Nu ratati restaurantul Nicolle In, apoi cofetaria cu locul de joaca pentru copii, unde am stat 3 ore - au un strudel cu mere foarte bun si unde Bia s-a jucat cu o fetita din Romania. Merita sa incercati si restaurantul Shtastlivetsa,  foarte aglomerat, dar merita sa astepti - credeti-ma, cea mai buna mancare ever! - iar ca pret, undeva la 30 de lei de persoana. Am incercat o supa rece de-a lor, cu castravete, foarte buna.

A doua zi, duminica, am plecat sa prospectam si Arbanassi, un sat plin de case vechi si multe pensiuni, unde prietenii nostri merg foarte des. E liniste acolo, foarte multa liniste - dar pentru relax with children e perfect. Am ochit Arbanaski han - unde au un loc de joaca mare si sigur, aici vom veni si cu cea mica - in primavara viitoare - cu leagane, tobogane, lada cu nisip, balansoare, toate in aer liber si mese pentru parinti, peste tot in gradina - sub nuci. Aici nu sunt multe camere de cazare, asa ca trebuie rezervat din timp. Pentru copiii foarte mici e cel mai sigur - teren drept, iarba, nu asfalt - nu prea au cum sa se loveasca.

Am luat pranzul la Complex Izvora, unde am avut noroc sa ne suprapunem cu trei autocare de nemti, o excursie organizata care a avut parte de program artistic.

Cate poze a mai facut Bia dansatorilor, instrumentelor - a fost fascinata de dansul cu linguri de lemn, folosite ca niste castaniete.

Si aici au un loc de joaca pentru copii, hamace, un mini-zoo nu foarte ingrijit si o piscina destul de mare. Recomand acest loc pentru copii putin mai mari 3-4 ani, cei mici trebuie supravegheati, pentru ca au o fantana arteziana cu podet, unde copilul trebuie supravegheat.

Dupa cateva ore de joaca in Arbanassi, am mai admirat inca o data privelistea peste Veliko Tarnovo, am mai facut cateva poze si l-am rugat pe Data sa ne duca inapoi, spre Bucuresti.

Dupa acest weekend petrecut la Veliko Tarnovo, am ajuns la concluzia ca vom reveni cu siguranta in scurt timp, in formula completa, chiar si cu prietenii si vom sti si unde sa ne cazam. Iar pitica noastra va primi pana atunci un aparat foto numai al ei, sa faca foarte multe poze la cetate.

Un comentariu

[+] Adauga un comentariu
  • #1 Laura Badea 18.03.2018 10:11
    Super recomandare!! Ne am cazat la Arbanashki Han de care am fost foarte multumiti, iar acum ne pregatim sa mergem la cofetarie sa incercam strudelul! Nota 10!

Adauga un comentariu

Comentariile care contin injurii, un limbaj licentios, instigare la încalcarea legii, la violenta sau ura vor fi sterse. Ii încurajam pe cititori sa ne raporteze orice abuz vor sesiza in comentariile postate.

Introdu numarul din imagine:
security
Vacanta cu copiii la marea noastra in vreme de pandemie Vacanta cu copiii la marea noastra in vreme de pandemie

Dupa atatea luni de stat in casa cu copiii, am dat o fuga la mare in weekend-ul trecut. Atat de mult isi doreau fetele sa mearga la mare, incat au facut si un catecel “Vreau sa merg la mare, sa imi fac bagajul, ca nu l-am mai scos, de aproape tot anul…”.

Un weekend la Porumbacu Treehouse Un weekend la Porumbacu Treehouse

Un weekend petrecut in copac :), intr-o casuta numai a noastra. A fost o surpriza foarte placuta sa vedem peisajul, sa ne bucuram de paraul care trecea prin fata casei sau sa ascultam ciripitul pasarilor.

Cauta un review

Widget Vremea oferit de vremea.acasa.ro.