Vacanta in Portugalia

Sarbatorile de Paste le-am petrecut in Portugalia. Am ajuns in Lisabona, am stat cateva zile acolo, dupa care am inchiriat o masina si ne-am plimbat in partea de sud a Portugaliei pe minunatele lor plaje cu vedere la ocean. Partea de nord a tarii a ramas pentru o alta vacanta unde ne vom bucura din nou de cateva zile de vacanta si in capitala tarii.

Lisabona este unul dintre orașele care mi s-a lipit de suflet. In fiecare parc sau piateta intalneai cate un cantaret ambulant de muzica fado, iar portocalii de pe marginea strazii si casele decorate cu faianta multicolora, mirosul de peste gatit, strazile abrupte si tramvaiele de epoca, faceau un peisaj de poveste. Mancarea foarte gustoasa, iar preturile erau destul de mici atat la mancare cat si la cazare.

Ne-am cazat la Novotel si am mers cu masina in fiecare zi catre obiectivele turistice. Cei de la receptie ne-au spus ca nu vom gasi locuri de parcare, dar a fost ok de fiecare data. Dar si taxiul ar fi fost o optiune destul de buna, de la hotel pana in centrul orasului, taxiul ajungea aproximativ 10 euro, cat 4 bilete de autobuz (2 adulti + 2 copii). Vreau sa va spun ca la cazare preferam lantul Novotel deoarece este printre hotelurile care au camera de familie (1 canapea extensibila + 1 pat dublu mare), parcare, mic dejun bogat si gustos si loc de joaca pentru copii. Ba chiar copiii primesc cate un cadou la check-in. Hotelul Novotel nu ne-a dezamagit niciodata pana acum.

Orasul este construit ca Roma, pe sapte coline. Lisabona nu a fost ocolita de razboaie si incendii, iar singurul cartier care a ramas din vremurile de demult este Alfama.

Daca stati doar cateva zile in oras, va recomand Lisboa Card, aveti intrari gratuite sau reduse la multe obiective, skip-the-line sau chiar doua rute cu trenul gratuite in afara orasului catre Cascais si Sintra. Cele mai importante atractii turistice se gasesc in cartierele: Belem, Baixa, Bairro Alto, Chiado si Alfama.

Dar sa va povestesc cate ceva din traseul nostru.

O zi am dedicat-o obiectivelor din zona Belem, unde este gura de varsare a raului Tejo in ocean. De aici a plecat vasco da Gama in calatoria care avea sa descopere calea intre Europa si India. In cinstea acestei descoperiri regale Manuel I a ordonat ridicarea Manastirii Jeronimos. Jeronimos Monastery – este o catedrala foarte mare si frumos decorata cu motive gotice imbinate cu elemente maritime, iar in interior se gasesc mormintele lui Vasco Da Gama si Luis de Camoes – poetul national al Portugaliei.

Torre de Bellem (Turnul Belem) si Monumentul Descoperirilor se afla vis-a-vis de Jeronimos Monastery, pe marginea raului Tejo. Monumentul Descoperirilor comemoreaza moartea Printului Henric Navigatorul si are forma unui vas cu trei panze. In interiorul monumentului se organizeaza diverse expozitii, iar in pe exteriorul monumentului poti intalni, printre multe altele, chipurile sculptate ale lui Magellan, Vasco da Gama si Luis de Camoes.

Turnul Belem este considerat simbolul orasului si declarant patrimoniu UNESCO. A fost construit ca o fortareata de aparare inconjurat in totalitate de apa, dar cutremurul din 1755 a deviat cursul raului Tejo, una din laturile turnului apropiindu-se foarte tare de mal.

Celebra patiserie Pasteis de Belem este locul unde turistii si localnicii se intalnesc pentru a degusta celebrul desert portughez: Pasteis de Nata, un fel de tarta din feuille-etage umpluta cu crema de vanilie, frageda si buna. Acest desert are si o poveste petrecuta chiar in incinta Manastirii Jeronimos. Pentru apretarea hainelor, calugarii foloseau cantitati mari de albus de ou, iar pentru galbenusuri inventau tot felul de retete. Aceasta tarta cu crema de vanilie si scortisoara era cea mai ceruta, iar pentru a creste profiturile, calugarii din Jeronimos au deschis o patiserie care astazi a devenit celebra , numita Antiga Confeitaria de Belem.

Am incercat acest desert in mai multe locuri, iar pentru noi, cele mai bune ni s-au parut Pasteis de la Manteigaria, unde le gatesc chiar in fata ta. Totusi Pasteis de Belem sunt cele traditionale, considerate de localnici a fi cele mai gustoase si trebuiesc incercate.

In cartierul Alfama ne-am plimbat cu celebrul tramvai pentru care am pierdut doua ore la coada, dar zic eu ca a meritat. Ne tot intrebam de ce sa stam la coada doua ore sa ne plimbam cu un tramvai cand avem atatea tramvaie in Bucuresti. Dar nu e chiar asa! Este un alt tip de tramvai, merge cu o viteza foarte mare pe niste stradute extrem de inguste si curbe periculoase. Fetele mele, mai in gluma, mai in serios au spus ca sunt in roller-coster.

Dupa tramvai ne-am oprit la o inghetata Amorino, cred ca este cea mai buna inghetata din lume, iar designul de floare din inghetata la cornet este convingator. La Amorino este aglomerat in oricare moment al zilei.

In Alfama am vizitat castelul Sao Jorge, ne-am plimbat pe stradutele inguste si am admirat casutele imbracate in azujelos (faianta colorata cu motive albastre), am vizitat Catedrala Santa Maria Major de Lisboa, catedrala care seamana foarte tare cu Catedrala Notre Dame de Paris, iar la finalul zilei ne-am oprit in Portas del Sol si am admirat vasele de croaziera din port, ascultand un muzicant ambulant de muzica fado si savurand un pahar de sangria.

Cartierul Baixa se afla in centru Lisabonei si are ca referinta cele trei funiculare: Lavra (pe partea stanga, este cel mai vechi), Gloria (pe partea dreapta) si Bica – cel mai solicitat de turisti, urca in doua minute catre Piata Restauradores, pe o alee abrupta plina de baruri si foarte animate seara. Aici am intalnit vanzatori ambulanti de hasis si marijuana, care se pare ca nu prea aveau probleme cu politia si isi faceau treaba acolo de multa vreme. Nu erau insistenti, iar pe noi, ne-au vazut cu copiii si nu ne-au intrebat.

Am cinat intr-o seara la un restaurant cu muzica fado (recomandarea mea este sa faceti rezervare din timpul zilei, seara este peste tot sold-out). Exista un pachet de consumatie + spectacol, care noua ni s-a parut ok.

Ne-a mai impresionat statuia Cristo Rei, pe malul raului Tago – o copie a statuii lui Isus din Rio de Janeiro si Podul 25 Avril – o copie a podului Golden Bridge din San Francisco.

Am fost la OcenarioAcvariul din Lisabona, al doilea acvariu ca marime din Europa, recent catalogat cel mai frumos acvariu din lume.c Merita vazut, este intr-adevar foarte mare si are multe specii de pesti, peste 25000 de specii de animale si plante marine. Am vazut: rechini, pisici, caluti si stele de mare, iar pinguinii mi s-au parut adorabili.

In Lisabona sunt foarte multe tuk-tuk-uri care te plimba in tot orasul si la fel de multe trotinete electrice in system de sharing, cu cod de bare pe care le poti lua si le poti lasa in orice loc doresti.

Dupa cateva zile petrecute in Lisabona (am lasat pentru data viitoare Torre de Belem unde nu am resuit sa cumparam bilete, Palatal Pena din Sintra si Kidzania) ne-am indreptat catre statiunile din sudul Portugaliei.

In drumul catre sudul Portugaliei, ne-am propus sa ajungem la cel mai vestic punct de pe continentul European: Cabo da Rocca, unde am ajuns in 20 de minute cu masina. Acolo am vazut pentru prima data oceanul, iar eu m-am incarcat acolo pentru o saptamana admirand soarele cum asfinteste in ocean, combinatia de roci si apa, valuri si vant si imensitatea oceanului. Peisajele sunt intr-adevar mirifice! Acolo este, asa cum spunea Luis de Camoes “locul unde se termina pamantul si incepe marea”, este locul unde intri in contact cu natura, cu frumusetea si linistea ei.

Dupa cateva ore petrecute in cel mai vestic punct al continentului. Ne-am indreptat catre Albufeira. Sudul Portugaliei, este o zona foarte frumoasa, sunt foarte frumoase statiunile, plaja este cu nisip, dar la sfarsitul lunii aprilie nu prea este de plaja. Statiunile sunt pustii, doar cativa turisti englezi am intalnit…nici prea multe optiuni de restaurant nu se gasesc deoarece mai toate sunt inchise. La ei, sezonul incepe din 15 mai, acum erau la stadiul de reparatii, amenajari si vopseluri.

Am gasit o statiune foarte draguta Portimao, cu Praia da Rocha, unde se faceau lectii de surf. In aceasta statiune mi-as dori sa revin.

Noi am stat doua zile in Albufeira, dupa care ne-am intors in aeroportul din Lisabona cu directia Bucuresti.

A fost o vacanta minunata, am vazut locuri noi si frumoase, iar in Lisabona mi-as dori sa revin oricand cu mare bucurie!

Nu sunt comentarii la acest articol!

Adauga un comentariu

Comentariile care contin injurii, un limbaj licentios, instigare la încalcarea legii, la violenta sau ura vor fi sterse. Ii încurajam pe cititori sa ne raporteze orice abuz vor sesiza in comentariile postate.

Introdu numarul din imagine:
security
Vacanta cu copiii la marea noastra in vreme de pandemie Vacanta cu copiii la marea noastra in vreme de pandemie

Dupa atatea luni de stat in casa cu copiii, am dat o fuga la mare in weekend-ul trecut. Atat de mult isi doreau fetele sa mearga la mare, incat au facut si un catecel “Vreau sa merg la mare, sa imi fac bagajul, ca nu l-am mai scos, de aproape tot anul…”.

Un weekend la Porumbacu Treehouse Un weekend la Porumbacu Treehouse

Un weekend petrecut in copac :), intr-o casuta numai a noastra. A fost o surpriza foarte placuta sa vedem peisajul, sa ne bucuram de paraul care trecea prin fata casei sau sa ascultam ciripitul pasarilor.

Cauta un review

Widget Vremea oferit de vremea.acasa.ro.